Why Me - Part 31

Tidigare...
Gud så jag älskade att ha hans arm runt om mig. Det kändes så tryggt och mysigt. "Well, I said Movie-NIGHT so maybe around nine and then you can stay for the night." sa Louis som verkade ännu mer hyper än innan. "So, it'll be like a sleepover?" sa Fiona och höjde ögonbrynen. "Are we gonna stay up all night?" sa Liam och såg en aning orolig ut. Typiskt Liam. Alltid misstänksam. "Yes! Everybody in on it!?" Alla nickade och tyckte att det lät som en bra idé. Det här kommer bli kul!

Det kändes så fel, men ändå så rätt att vara med Louis. Visst gillar jag han, men det känns konstigt att vara med de personer jag har hatat hela tiden. Aldrig har jag varit riktigt nära med Harry, Liam och Annie. Särskilt inte Annie. Niall, han visste jag knappt vem han var. Han hade bott här i några veckor och han är redan populär. Hur luckas han!? Det tog mig år att bli populär. Medan allt han behövde göra var att bli ihop med Annie!? Annie, hon är ju inte ens cool. Hur blev hon populär? Det var något lurt med det där...
"Alli?! Are you coming?" Jag blev väckt till liv av Louis som stod framför mig och viftade runt. Han är bara för gullig. Hans humor, det var verkligen det jag älskade mest med honom. Jag log och nickade, och han flätade ihop våra fingrar och vi följde efter de andra mot utgången. Klockan var nog någonting i närheten av 16.00. skulle jag tro. Det var en rätt så fin torsdag faktiskt. Sista skoldagen för den här veckan. Vi hade ledigt i morgon så då tog Louis chansen och drog ihop till en filmkväll.
Solskenet slog emot mitt ansiktet och jag var tvungen att kisa som en galning för att inte bli blind. Så kändes det verkligen. Den här... filmkvällen... ja, det kommer bli... spännande?
Jag stängde dörren efter mig och möttes av ett varmt leende. Nja, två varma leenden. Daisy och Pheobe stod framför mig och log som dårar.
"Guess what?" började Daisy. "Mum's taking us to uncle Joseph for the weekend!" forstsatte Pheobe. Båda gav ifrån sig ett litet skratt och gick samtidigt mot köket. Det där med tvillingar kunde verkligen vara läskigt. Sättet de gör allt samtidigt på... Nej, det låter fel. De kunde verkligen vara riktigt olika också. Men nu hade de verkligen ett "tvilling ögonblick" där de gjorde saker samtidigt och avslutade varandras meningar. Perfekt! Om de skulle åka bort så var det verkligen perfekt. Då kunde vi ha huset helt för oss själva.
Jag hoppade ur mina gråa tom's och gick in till köket. Mina luktsinnen fylldes av en härlig doft av olika kryddor och en kött lukt. Jag gick fram till mamma som stod och rörde om i någon slags gryta för att kolla efter vad det var. Som jag trodde. Höstgryta.
"Hi mum" sa jag samtidigt som jag smög ner mitt finger i grytan för att få en liten hint om hur det smakade. "Hi honey, how- Stop! The food is for everyone. Keep your hands away!" sa hon och slog bort min hand. "Aouch.." sa jag och började fejk grina. "I'm taking the girls to uncle Joseph after we've finished dinner. I assume you want  to stay home?" Hon ställde fram grytan på bordet och torkade av sig på förklädet. "Yeah.." Som på kommando kom alla tjejerna in till köket och satte sig vid det stora köks bordet. Jag satte mig mitt emot Fizzy och Lottie och högg in i den ljuvliga middagen. Jag svär på att mina fyra systrar äter omänskligt snabbt. När jag hade kommit halvvägs hade de redan ätit upp och var påväg upp igen.
"Did you pack everything you need? You know, we're satying for four days." ropade mamma efter flickorna, och de gav alla ifrån sig ett halvtirriterat "yes". Troligen hade mamma redan frågat det flera gånger.
 
"Bye, Louis!" sa mamma och gav mig en lätt puss på kinden. "Bye."
Nu så.Nu blir det fest!
Niall hade följt med mig hem och vi hade suttit i timmar och bara pratat. Han var verkligen perfekt.
"Turn away." Niall löd min order och vände sig om. Jag gick fram till garderoben och rotade runt som en galning. Vad kunde man ha på sig. "What am I gonna wear?" mumlade jag och fortsatte rota runt. Rätt var det var så stod Niall bredvid mig och hjälpte mig att leta. "This? Simple but effective!" sa han och höll fram ett pösigt vitt linne. Han hade faktiskt bra klädsmak. "So you think that I should walk around in just a top and underwears?" Jag höjde på högra ögonbrynet och satt armarna i kors. "Yeah, why not?" sa Niall i ett försök på att hålla sig seriös. "You're stupid." Jag slog honom lätt på armen och han gav mig en hundvalps min. Naw, så söt han är. "That hurt. Now you have to make it up to me!" Han klev närmare mig och putade med läpparna. Med ett skratt placerade jag mina läppar på hans och kysste honom lätt. "Now turn away again!" Han gav ifrån sig ett busigt leende och vände sig om. Snabbt som ögat drog jag på mig linnet. Även fast jag stod med ryggen mot honom så kände jag hur han försökte kika över sin axel. Typiskt killar. Jag vände mig om och blev mött av en rodnande Niall. "Ehm... I just... ehm." Jag skrattade åt hans usla försök på att förklarade. "God, you're such a jerk. Now turn around. Again!" Även jag vände mig om och drog av mig de vita jeansen jag hade på mig. Jag letade fram mina mörkblåa jeans med hög midja. Åter igen snabbt som bara den, drog jag på mig de tajta jeansen. Jag drog upp dragkedjan som satt på baksidan av byxan, men kom inte långt. Efter bara någon centimeter hade den fastnat i det stela materialet. "Crap..." Det här var ju bara toppen... "Something wrong?" Hörde jag den vackra irländska accenten säga bakom mig. "Eh... well, yeah... c-c-could you help me...?" Det vra ju faktiskt det enda jag kunde göra just nu. Jag vände mig om vilket Niall också gjorde. "Help you with what?" sa Niall och log sitt vackra leende. "Well... uhm... my trousers kinda got stuck... I mean, the zipper got stuck."
"What zipper?" Jag vände mig om och Niall drog upp dragkedjan. Ja detta var ju... pinsamt. "Thank you." sa jag och vände mig om. En lätt rodnad hade smugit sig upp på mitt ansikte, vilket även hade hänt med Niall.
 
Två timmar senare...
 
Vi knackade på Louis dör och han öppnade och gav ifrån sig ett glädjetjut. "Finally! Everyone's here!" Han ledde oss in till vardags rummet där alla redan hade slagit sig till ro i den enorma soffan. Liam och Fiona satt tätt intill varandra i soffan och strax bredvid dem hade Harry sträckt ut sig. Allison satt i en stor fotölj och såg en aning... nervös ut? Det var ju... ovanligt. Jag tog Niall i handen och vi gick och satte oss bredvid Harry. Toppen. Nu sitter jag bredvid killen som var kär i mig bara för några dagar sedan och killen jag är ihop med. Louis slängde fram ett gäng filmer på soff bordet där det även stod popcorn, läsk, chips och godis. 
"So... What movie should we start with?" frågade han och signalerade åt Allison att ställa sig upp. Hon ställde sig upp och Louis satte sig där hon hade suttit. Han klappade i sitt knä och Allison satte sig i hans famn. Så gulligt.
"I wanna see The Notebook!" sa Harry och sträckte sig efter filmen. "No! I wanna see horror movie! The Grudge!" sa Fiona och plockade upp den och hoppade av glädje. Hon älskade verkligen skräckfilmer. "No way! No, no, no! Why can't we see a disney movie? Like Toy Story, maybe?" sa Liam. Eller snarare skrek Liam. Där hade vi verkligen någon som hatade skräckfilmer. Jag skrattade åt hans reaktion och han gav mig en sur blick. "Come on guys! Let's take Johnny English!" Nialls förslag var faktiskt bra, men nej den ville ingen se."What about 50 First Dates?" Hoppas, hoppas, hoppas att någon gillar mitt förslag. Ett svagt mummel hördes från alla och de nickade. Ja! Jag älskar den filmen!

Sådääär! Jag tror det blev långt också! :D Första kapitlet av fimlkvällen!
Så vad tycks? Började skriva klockan tolv. Men sedan började jag lyssna igenom musik jag inte lyssnat på JÄTTE länge... hihi. Sedan blev det lite bildredigering och collage görande. haha, det lät konstigt!
Men menn, här är det!
Vi kör på 20+ kommentarer tills kapitel 32 :)
Men kom ihåg, jag blir bara glad om de är långa och fina, eller om det är fler! hihi!

Kommentarer
Postat av: Belmiss

Åå älskar det som vanligt:) Önska ja också kunde skriva så bra;)

2012-08-07 @ 18:18:24
Postat av: aLmA♥

så bra!:D

2012-08-07 @ 18:26:56
URL: http://down.blogg.se
Postat av: Kikke

awesome ^.^ :D

2012-08-07 @ 18:33:53
URL: http://Http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: Tova

Meeeer!!!

2012-08-07 @ 18:34:41
Postat av: Anonym

Give me MOOOORE!!

2012-08-07 @ 18:35:19
Postat av: Julia

Så bra!!! Mer!!! :D

2012-08-07 @ 18:46:23
URL: http://juliaohlsson.bloggplatsen.se/
Postat av: Amanda

Jätte bra!!! Började läsa din novell idag ungefär kl.12 och blev klar nu :) den är verkligen jätte bra!!! Kunde nästan inte sluta läsa!! Längtar tills nästa del kommer!!:)

2012-08-07 @ 19:11:49
Postat av: Hanna

Jag är inte bra på att skriva långt och jag vet inte vad jag ska skriva. Men jag kan försöka... Jag kan börja med att det var skit bra!! Som vanligt ;) jag kan oxå skriva att jag älskar din novell! (guess what! I just Did) ;) älskar drama! Längtar tills nästa del!! När kommer den? Hoppas så fort som möjligt :)

2012-08-07 @ 19:20:32
Postat av: annie

så grymt braa!

2012-08-07 @ 20:33:12
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så himla bra, mer!!!!!!

2012-08-07 @ 21:23:08
Postat av: KattriG

sååå bra!! Om jag inte hade fått låna brorsans mobil hade jag inte kunnat ha läst nu, men somsagt...skitbra!! <333333

2012-08-07 @ 22:17:53
URL: http://kattrigrehn.blogg.se
Postat av: g

MEEEEEEEEEEEEEER

2012-08-07 @ 22:33:56
Postat av: Grace

Hoppas att det händer något extra spännande i nästa kapitel! En total twist typ!;) Mer:D<3

2012-08-07 @ 22:43:40
Postat av: Marina

Meer, så sjukt bra!! kan inte beskriva med ord :0 :D

2012-08-08 @ 00:05:33
Postat av: Majmona

Så Sjukt Bra!!! Skriv meraaaa <3 !!!! :D

2012-08-08 @ 11:07:40
URL: http://onedmakemesmile.blogg.se
Postat av: Anonym

så bra :D

2012-08-08 @ 12:03:43
Postat av: Anonym

Jätte bra novell, har nyss börjat läsa din blogg och den är jättebra kramis

2012-08-08 @ 13:56:40
Postat av: lovisa

jätte bra, du är väldigt duktig på att skriva!

2012-08-08 @ 14:56:06
Postat av: Maya

Så himla bra, ge mig mer! :D

2012-08-08 @ 15:45:21
Postat av: Alice

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer, du är jätteduktig på att skriva!!!!!!!!

2012-08-08 @ 16:22:13
Postat av: jannike

jag verkligen älskar din fanfic! fortsätt! men det tråkiga är att du alltid slutar när det är spännande...... men fortsätt skriv! du kommer bli författare när du blir stor, satsa på det! :D

2012-08-08 @ 18:02:24
Postat av: Hanna :)

As bra :) undra vad som kommer hända på filmkvällen :) mer :) <3

2012-08-08 @ 23:18:22
Postat av: Lisaaa

meer!såå bra :D

2012-08-09 @ 00:16:24
Postat av: Sofia

DAAAAAMN. DU ÄR SÅ BRA PÅ ATT SKRIVA SÅ JAG DÖR

2012-08-09 @ 02:36:10
URL: http://directionstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0