Why Me - Part 36


Tidigare...
...When they did the abortion they noticed that there was a big tumor growing in my stomach. So right now I guess I've still got cancer. But it's not dangerous in some way." Jag pustade ut och kände hur tårar började rinna. Jag hade inte pratat om det här på jätte länge. Zayn satt och stirrade och verkade riktigt chockad över vad jag sa. "You wouldn't tell anyone, right?" Han omfamnade mig och jag grät ut mot hans axel. "Promise." sa han och pussade mig på huvudet.

Skulle vi verkligen spendera helgen med varandra? Fast som Louis sa, det var ett bra tillfälle till att lära känna varandra bättre. Men det dåliga var att jag skulle spendera helgen tillsammans med tre killar som jag gillar. Sa jag just att jag gillar allihopa av dem? Gör jag det? En sak ag vet är att jag gillar Niall mest. Eller hur? Fast det kändes så rätt med Liam. Harry är nog helt ute ur bilden. Visst gillar jag honom, med mer som en vän. Och det är inte för det han gjorde, det är för att vi inte klickade oh jag kände inte att vi hade "pojkvän-flickvän" kemin mellan oss. Vi var bättre som vänner, tyckte jag i alla fall. Men snälla, sluta tänka på Liam. Det var en lek.
"So... what now?" sa Harry och bröt tystnaden. "Well, what about something like a game where you tell something about yourself?" sa Louis och bärjade plocka undan frukosten. Det lät ju som en ganska bra idé. "Sure." sa jag och reste mig för att hjälpa till. De andra reste sig och gick ut till vardagsrummet. Väldigt hjälpsamma... Jag och Louis plockade undan frukosten och han gav mig ett tacksamt leende. "Thank you." Jag log till svar och vi gick ut till de andra. Jag hann få en glimt av klockan på väggen och den visade 15.45. Oj, vi hade verkligen sovit länge. Och vi åt frukost nu. Inte så konstigt att vi var hungrig.
Vi satt i någon timme och pratade och jag fick reda på att Louis föräldrar hade skiljt sig och att han nu bodde med sin mamma och hans fyra systrar. Harry hade en storasyster och hans mamma var framgångsrik inom arkitektur så därför var de rik. Niall och Fiona var enäggstvillingar men de var som natt och dag. De var inte alls lik varandra. Liam tränade friidrott och därför var han riktigt vältränad. Allison hade fem syskon - tre bröder och två systrar. Och jag var tvungen att berätta om min mamma. Fast jag slapp berätta om hur jag levde hemma.
"Truth or dare!?" sa Louis och sprang in till köket. Han ville verkligen leka sanning eller konka. "Lou, we don't need a bottle. We can just go in a circle." sa Liam. Alltid lika smart. Han kom tillbaka tomhänt och satte sig på golvet. Vi bildade en ring på golvet och det kändes precis som om att man var tillbaka till förskolan. "Everybody have to promise to do everything and to tell the truth, ok?" Alla nickade och Louis kollade mot mig. "Annie, you're first." Även de andra kollade på mig och Louis frågade om jag ville ta sanning eller konsekvens.
"Dare."
"I dare you to make out with Niall for one minute." Jag ryckte på axlarna och vände mig mot Niall, Han log brett och jag placerade mina läppar på hans. I början var det ganska konstigt eftersom att man visste att alla andra satt och kollade. Men det gick bättre och bättre för varje sekund. Kyssen var lika perfekt som alla andra och när vi drog ifrån hörde man busvislingar. Barnsligt. "Wohoo, that was one heck of a kiss!" sa Harry och klappade händerna. "Oh, look, Niall's blushing!" sa Fiona och började skratta. Jag vände mig mot Niall och han satt och flinade ner mot marken. Så gulligt. Jag vände huvudet mot Harry som satt bredvid mig och kollade lömskt på honom. "So, Harry... Truth or Dare?"
"Dare." sa han och kollade in i mina ögon med hans vackert gröna ögon. "I dare you to kiss Louis on the cheeks. Both cheeks." Jag fnissade åt hans reaktion och pekade mot Louis. "Woah, why me?" sa louis och kollade förvånat på mig. "You promised to do everything." De suckade och Harry pussade Louis på kinderna. "Oh, I got a kiss from my litte Hazza." sa Louis i en tjejig röst och satt händerna på kinderna.
"Okay, Fiona, truth or dare?" sa Harry och kollade på Fiona. "Dare." svarde hon efter några sekunders tänkande. "I dare you to kiss Annie, on the lips." Harry kollade på mig och formade mimade "payback" till mig. Jag suckade och lutade mig mot Fiona. Vi gjorde som han sa och kysste varandra. "No biggie." sa jag när jag satte mig ner igen. Killarna satt med vidöppna munnar och både Niall och Liam såg en aning svartsjuk ut. Aw, gulligt. De är svartsjuk över en liten puss mellan två vänner.
"Liam, truth or dare?" frågade Fiona och Liam svarade snabbt. "Truth."
"What actually happened last night?" frågade Fiona och spännde blicken. Åh, nej.
Sådär ja. Nu har vi kapitel 36 ute. Hihi, lämnade er på en liten "cliffhanger". Vad kommer hända?
Men var det bra? Behöver jag ändra något med storyn? Sorry att den inte kom ut igår. Jag satt och lyssnade på musik och fastnade liksom med det... Haha, musiken och jag är som en person ;)
Vi kör på 20+ till nästa kapitel :)
Tack för alla fina kommentarer och ideer :D x
Och ett lite Larry moment där också ;D

Kommentarer
Postat av: Cecillia

Så slutar du när det är spännande, INTE OKEJ :c
Nejmen, jätte bra, som vanligt!

2012-08-14 @ 15:49:55
URL: http://baerentsenfanfictions.blogg.se
Postat av: Kikke

OMG OMG du kan ju inte sluta så där!!;0 :D

2012-08-14 @ 15:53:02
URL: http://Http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: Lisaaa

SÅ SJUKT BRAAAAAAAA!

2012-08-14 @ 15:55:01
Postat av: Anonym

jätetbra :D

2012-08-14 @ 16:32:21
Postat av: Ellen

Åhh herre va bra! Längtar till nästa! Får vi det i kväll?:) Jag tycker inte att du ska ändra på någonting, jag tycker storyn är asgrym! Ahhh vad kommer hända nu?? Blev just sjukt nervös haha:))

2012-08-14 @ 16:34:09
Postat av: Marina

Herregud vad duktig du är!! Skit bra! Längtar till nästa, kan vi inte få det ikväll? :D

2012-08-14 @ 16:42:43
Postat av: julia

bra ! meeeeeeeeer :D

2012-08-14 @ 17:02:37
URL: http://onedirectionffs.blogg.se
Postat av: Marie

Du MÅSTE lägga ut mer nuuuuuu! :DD

2012-08-14 @ 17:07:05
Postat av: Grace

Hoppas att det kommer ut ett till ikväll!!<3

2012-08-14 @ 17:22:44
Postat av: Alexandra

LIAM JAG VET ATT DETTA SKULLE VARA SANT MEN SNÄLLA HÅLL KÄFT!!! :OOOOOO
Du är grym kvinna! :D
Hoppas verkligen på ett till ikväll! :D xoxo

2012-08-14 @ 17:31:46
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Tova

Meeeeeeer nu!!!!!

2012-08-14 @ 17:46:40
Postat av: Kanelbulleeeee

men ellaaaaaa, sluta inte sådär :(
bäst iallafall, som vanligt :D

2012-08-14 @ 17:54:54
Postat av: lovisa

ojdå!!!

2012-08-14 @ 18:03:56
Postat av: Frida Martinsson

haha! Hoppas verkligen du gör en till efter den här, den är så jävla bra! Hur gammal är du? Du skriver som om du vore 20! så jävla grym är du! BRA JOBBAT

2012-08-14 @ 18:26:19
Postat av: frida

Jag kommenterar igen bara för att du ska skriva! :D

2012-08-14 @ 18:26:39
Postat av: Anonym

fortsäääääätt

2012-08-14 @ 18:26:52
Postat av: Anonym

BRA BRA BRA BRA :D

2012-08-14 @ 18:27:12
Postat av: Linnea

Ett till,ikv!!!!!!!

2012-08-14 @ 18:53:34
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Med den där cliffhangern får du faktiskt ta och skriva nästa! ;)

2012-08-14 @ 19:40:55
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Felicia :)

jätte bra!! :) ett till ikväll?! snäääälllaa :'D

Postat av: Sanna

Braaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

2012-08-14 @ 21:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0