Why Me - Part 46

Tidigare...
Jag kollade på Annie som satt helt rakt upp och ned utan några känslor alls. Stackarn. Hon tryckte i sig ett piller och svalde med en klunk vatten. Jag reste mig upp och stannade till. Min mage började göra riktigt ont och nästan dunka. Jag tog tag i närmaste sak och kände hur benen blev till gelé. Nästa sekund låg jag där på golvet med två urskiljaktiga människor över mig. Allt svartnade och kroppen domnade bort. Sedan var jag borta...

Jag vaknade upp av flera oroliga röster i rummet. Vart är jag? Försiktigt försökte jag öppna mina tunga ögonlock. Framför mig satt Annie och Lola och stirrade på mig.
"Where am I?" sa jag och kliade mig i huvudet. "At the hospital. You got a cramp cause of your cancer. The doctors did a surgery and your tumor is gone. You've slept for a day now." sa Lola. Jag kollade runt i rummet och såg sju bekanta ansikten. Annie.. Niall.. Fiona.. Liam.. Harry.. Louis.. Zayn.. Vad gör han här!? Jag kollade noggrannare på Zayn som stod i dörröppningen. "What are you doing here!?" skrek jag i samma veva som jag satte mig upp i sängen. De andra kollade bak på Zayn och gav ifrån sig små fejkade leenden. "Can we talk in private?" frågade han och de andra lämnade rummet. Jag satte mig och dinglade med benen över sängkanten och Zayn slog sig ner bredvid mig. "What is it?" sa jag och stirrade ner på mina fingrar som lekte runt med varandra. "I'm so sorry for what I said. I heard Louis and Liam talk about you beeing at the hospital an I just had to come. I don't know why I've been such an asswhole. You and Louis look so happy together, I guess I was jealous of you and him. Can you please forgive me? I mean your story is horrible and I can't be mad at you. I'm sorry. Friends?" Jag tog några sekunder för att ta in det han nyss sa innan jag vände mig mot honom. Han kollade upp på mig och skyldighet och sorg fyllde hans ögon. Han kanske talar sanning. "Friends." flinade jag och kramade om honom. Det kanske är dags att lämna det förflutna och bli vän med honom igen. "Good." flinade han.
Jag gick fram till kaffemaskinen och tröck på knappen. Undrar vad Zayn säger till Alli? Undrar om hon mår bra nu? Jag drogs tillbaka till verkligheten av att det heta kaffet rann ner för min hand. Jag hoppade till av hettan och drog undan muggen. De andra satt tysta i de två sofforna några meter bort och bara tom glodde. Jag pillrade fram pillrerna och ställde ner muggen. Justsom jag skulle till att svälja det första pillret kom en doktor och stoppade mig.
"What are you doing with these?" frågade han och viftade runt med burken. "Taking them...?" mumlade jag och tog en klunk från kaffet. "Do you know what these are for?"
"Yes..?"
"Who gave you these?"
"Ehm.. Dr. Gardson."
"Dr?! She's just a student! Before you take more of these I'll have to run a few tests on you." sa han och drog med mig bort till ett rum. "I haven't introdused myself. I'm Dr. Brown." sa han och vi skakade hand. Han förde mig till en våg och tog min vikt. Han gick igenom några tester innan han gjorde ett ultraljud.
"Well your baby - or the tiny-tiny fetus that's growing in you - is doing great. Did Lola really say it was dead?" sa han och kollade på mig med en förvirrad blick. Jag nickade och satte mig upp. Så den lever? Kan dom ta och bestämma sig!? "So I'm pregnant?" Han nickade och jag reste mig upp och lämnade rummet. Snacka om att jag är en aning förvirrad nu. Lita aldrig på sjukhus...
Varför har jag bettet mig som ett as mot Allison? Hennes förflutna är hemskt! Och jag har varit så hemsk. Hon är ju så glad med Louis. Det är bäst att jag lämnar dem i fred. Jag kramade om Alli en sista gång och gick ut till de andra. Jag slog mig ner på en stol mitt emot sofforna och stirrade ner i golvet.
"So? What happened? Did you tell her?" frågade Harry och stirrade på mig. Jag nickade och kollade upp på de andra. De nickade smått och återgick till sina mobiler. Min blick mötte en rödhårig flickas gröna ögon och jag trodde jag skulle smälta. Vilka ögon! Jag flashade ett leende och hon rodnade smått. Wow, hon var vacker.
Seriöst, sjukhus har tappat mitt förtroende. Det har hänt många gånger att de har sagt fel till mig!
Men i alla fall - här har ni del 46! Kommentarer, åsikter, kritik, tips? Bring 'em to me!
Vi kör på 20+ till nästa! :D
Har inte mycket mer att säga.. JO ATT JAG ÄLSKAR ER SOM LÄSER OCH KOMMENTERAR!

Kommentarer
Postat av: Johanna

skriv innan du dödar mig!!!!

2012-08-27 @ 19:48:22
URL: http://samemistakesagain.blogg.se/
Postat av: anonYM

SKRIV MER, ÄLSKAR DEEEET! :dd

2012-08-27 @ 19:54:15
Postat av: Marina

MER NU!!! AVLIDER

2012-08-27 @ 20:00:16
Postat av: KattriG ♥

Mer mer meeer!! I love it! ♥

2012-08-27 @ 20:01:19
URL: http://kattrigrehn.blogg.se
Postat av: Anonym

jättebra! =)

2012-08-27 @ 20:20:17
Postat av: Sanna

ÅÅååååh så bra, meeer!!! :D

2012-08-27 @ 20:20:31
Postat av: kanelbulle

såååå bra ! :D

2012-08-27 @ 20:27:15
Postat av: Felicia :)

awesome :D

2012-08-27 @ 20:36:27
URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Linnea

(Y)

2012-08-27 @ 20:40:13
Postat av: Elvira

Bra, mer! :)

2012-08-27 @ 20:55:00
URL: http://elvirasjostrom.blogg.se
Postat av: Fanny

FAAN, avlider om du inte skriver mer NUUU!!<3

2012-08-27 @ 21:00:18
Postat av: Lisa

omg, önskade nästan att fostret skulle vara dött, det skulle bli så mycket lättare för annie dåå juu :o
men SKITBRA! tror fan detta är min favorit fanfic :')

2012-08-27 @ 21:03:22
Postat av: Hannah

Tycker faktiskt att det borde vara Harrys barn! :)

2012-08-27 @ 21:06:35
Postat av: belmiss

Japp sjukhusen e inget att lita på ibland! Men gryyyymt !!! <3333 Jag älskar det!

2012-08-27 @ 21:15:33
Postat av: Jullan

Sååå grymt bra!!!
Mer, mer, meeer! :D <3

2012-08-27 @ 21:24:00
Postat av: Lisaaa

awesomeeeeeeee!

2012-08-27 @ 21:46:07
Postat av: lovisa

jääätte bra!

2012-08-27 @ 22:08:16
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Hanna :)

Super bra ! Meeeeer :) <3

2012-08-27 @ 22:57:31
Postat av: bella.

bäst.

2012-08-28 @ 09:27:14
Postat av: Anonym

Och jag älskar dig som skriver sååååå bra!!!!!!!

2012-08-28 @ 13:01:45
Postat av: Anonym

så bra :)

2012-08-28 @ 15:29:35
Postat av: Anonym

HAHAHHA, i stort sett så har jag spenderat mitt liv i sjukhuset så du kan nt lita på dem trust me I got the experience <3

2012-08-28 @ 17:45:26
Postat av: Anna

oh goood, MOOOOOOOOOOOOOOOOREEEEEE NOOOOOOOOOOW!<3

2012-08-29 @ 20:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0