Why Me - Part 16


Tidigare...

De isblåa ögonen, leendet, håret, allt. Utan att riktigt tänka på det började jag släpa mig ner till nedervåningen där skriket kom ifrån. Jag fick en skymt av klockan som visade 11.34. Hade jag inte blivit väckt hade jag kunnat sova i minst två timmar till. Jag vek av in mot vardags rummet. På golvet, mitt i rummet, låg Fiona i endast underkläder och lera över hela kroppen. Jag äcklades över att min syster låg i underkläder på vardagsrumsgolvet. Nu kommer jag aldrig kunna tänka på annat när jag är här inne.. Mamma började skrika på Fiona och jag ville då verkligen inte stå här och lyssna på deras gräl. Jag lämnade rummet och gick tillbaka till sängen.

 


 

Jag hoppade till av att det pipande ljudet av väckarklockan dånade till i mina öron. Måndag, det betydde att det var skola. Jag tog sats och reste mig upp. Innan jag ens hade hunnit en meter stannade jag till och mitt lilla huvud började tänka intensivt. Vad hade hänt igår. Det enda jag kommer ihåg var en tjej, men vem vet jag inte. Isblåa ögon, brunlockigt hår, ganska lång och sjuhelsike snygg. Det var det enda jag kom ihåg. Varför ens försöka komma ihåg. Gjort är gjort. Jag drog på mig de första kläderna jag kom åt och lämnade mitt rum. Jag satte fart mot badrummet och borstade snabbt men noggrant mina tänder. Segt som sirap släpade jag mig ner till köket och gjorde i ordning en smörgås. Mamma och pappa hade redan åkt till jobbet. De började klockan sex. Jag förstår inte hur de kunde ta sig ur sängen så tidigt. Själv var jag tvungen att kliva upp kvart över åtta, och det tyckte jag var för tidigt. Jag öppnade kylen och rotade runt i hopp om att hitta ett paket juice eller något liknande. Ingenting. Inte ett mjölkpaket, juicepaket eller någonting. Men jag var säker på att det fanns ute i kylen på altanen. Med mackan i munnen gick jag ut på den enorma inglasade altanen och satte kurs mot den lilla baren. Bakom baren fanns ett kylskåp där jag var säker på att det fanns juice. Pappa brukade använda den till olika drinkar. Med ett litet ryck öppnade jag kylen och rotade runt efter juicen. Där var den! Jag slog mig ner på en stol och njöt av den lilla frukosten jag hade. Min blick gick över rummet och fastnade på väggen. Varför väggen? Minne från festen kom till mig. Där hade jag stått, med tjejen. Jag kysste henne. Men vem var hon? Minnena kom flygande till mig och ag kom ihåg att jag hade tagit henne till övervåningen. Så det var henne jag hade spenderat natten med. Allt var på sin plats. Jag kom ihåg allt. Precis allt. Men vad hette hon. Anne.. Anna.. A.. Annie. Annie. Jag smakade på namnet, och ja, hon hette Annie. Men inte finns det en Annie med isblåa ögon på skolan. Eller?

Jag skulle väl troligen känna igen henne om jag såg henne. Så inte behöver jag sitta här och tänka igenom vem det kunde vara. Hur många tjejer fanns det inte på skolan, och jag och namn var inte bästa vänner. Första dagarna med min första tjej glömde jag hennes namn hela tiden. Vilket ledde till ett väldigt kort förhållande..

 

Jag bestämde mig för att packa ihop och ta mig till skolan. För en gångs skull kunde jag väl komma hyfsat tidigt. Jag gick mot hallen och drog på mig skorna och grabbade tag i väskan. Solen sken så jag chansade på att det var varmt. Lika segt som jag hade rört mig tidigare tog jag mig ut till garaget och hoppade på cykeln. Juste, men måste ju låsa upp grinden. Fast vi har ju en bakväg. Jag bestämde mig för att ta bakvägen och cyklade mot grinden som ledde in i skogen.

På endast några minuten var jag framme vid skolan och jag stod nu lutad mot mitt skåp. Samma position varje dag.

 


Dåså, här har vi kapitel 16. Jag vet att det inte blev så långt.. Förlåt. Men jag måste ut och springa.

Tack till er som kommenterar!! Och jag förstår inte hur, men de senaste dagarna har min statistik varit galen (enligt mig) jag fick rekord på 194 unika och 513 klick, och sedan har det varit jätte mycket! :o Jag vet att andra har MYCKEt mer, men jag blir sååå glad :')

Men bara en liten sak.. Av alla som läser, så är det bara några som kommenterar.. Jag ser nämnligen IP adressen och vissa av er (eller i alla fall 1-2) byter namn eller skriver samma kommentar två gånger. Det är väldigt smickrande faktiskt att ni vill ha mer :')

Men jag tänker hålla mig till min gräns på 20+ kommentarer ;)

 

Kommentarer
Postat av: sofia

mer!!!!

2012-07-10 @ 19:22:24
Postat av: Linnea

Mer! Det är så spääääääänannde!!

2012-07-10 @ 19:30:21
Postat av: Lisa

meeer! asbra :')

2012-07-10 @ 19:38:37
Postat av: Emelie

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-07-10 @ 19:44:31
Postat av: Anonym

jättebra skriv mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-07-10 @ 19:46:23
Postat av: Emma

Gud va bra! Började läsa din novell igår och blev helt fast! Haha :)
Den är jättebra, och du är sjukt duktig!
Längtar till nästa kapitel!

2012-07-10 @ 19:49:35
URL: http://1dnoveller.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline

Sjuktbra kapitel!!! <333

2012-07-10 @ 19:52:29
Postat av: hanna, carrotlover!

Grymt!! meer!! <3

2012-07-10 @ 20:01:20
Postat av: Linnea

ÄNTLIGEN! lika bra som vanligt :)

2012-07-10 @ 20:06:07
Postat av: kanelbulle

så sjuktsjuktsjuktsjukt bra ! seriöst du gör mina dagar med den här fanficen ! <3

2012-07-10 @ 20:19:43
Postat av: marre

riktigt bra! mer! <3

2012-07-10 @ 20:30:04
Postat av: Kikke

Damn så bra!c:

2012-07-10 @ 20:35:24
URL: http://1dloover.devote.se
Postat av: matilda

mer älskar din fanfic!

2012-07-10 @ 21:09:55
Postat av: Tova

Mer
Mer
Mer
Mer
Mer
!

2012-07-10 @ 21:23:53
Postat av: Tova

Mer
Mer
Mer
Mer
Mer
!

2012-07-10 @ 21:24:08
Postat av: Tova

Mer
Mer
Mer
Mer
Mer
!

2012-07-10 @ 21:24:28
Postat av: Anonym

riktigt bra!, du förtjänar statistiken! :)

2012-07-10 @ 21:32:22
Postat av: KattriG ♥

Asså Ella så jääävla bra! MEEEEEER!!!
& del två ute! :) ♥ Asså det var så himla svårt att börja på en ny novell, men jag kommer säkert in mig i den & det kanske blir lättare då! :) ♥♥♥♥

2012-07-10 @ 21:32:41
URL: http://upallnightfanfic.blogg.se
Postat av: Grace

Mer!:)

2012-07-10 @ 21:51:06
Postat av: Anonym

Jätte bra! :) men jag fattade inte nått i ett kapitel, typ att fiona låg på nialls golv? xd kan du förklara?

Svar: tack så mycket! jag hade problem med det kapitlet faktiskt. Men typ att Fiona hade kommit hem från festen och ja hon e ju tvilling syrra till Niall ( i fanficen i alla fall). Och i det kapitlet så typ förklarade Annie vadhon trodde hade hänt på festen och det där i Nialls perspektiv var mest för att göra det lite längre :)
Ella Linnéa

2012-07-10 @ 21:53:54
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !!!!!!!!!!!!

2012-07-10 @ 22:18:04
Postat av: Elin

Jättebra!!! MER!!!!! :)

2012-07-10 @ 22:23:12
Postat av: Hanna

Skiit bra!!!! lääääängtar tills nästa awesome del kommer! :DD

2012-07-10 @ 22:50:32
Postat av: Jenny

Ååå så bra, vill ha meer!! :D

2012-07-11 @ 01:54:46
URL: http://Odnovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0