Why Me - Part 19


Tidigare...

What? Did I say that?” Hade jag verkligen sagt rakt ut i lektionen att Liam var sexig? Jag märkte hu mitt ansikte fick en lätt rosa färg och det enda jag ville göra var att försvinna. Sjunka rakt igenom golvet och bara försvinna. Som tur var så räddade skolklockan mig. Jag slapp sitta och skämmas över att jag troligen hade sagt rakt ut på lektionen att Liam var sexig. Liam kom fram till mig och log ett enormt gulligt leende, och jag tog tag i mina böcker och reste mig upp. Jag gav honom ett snabbt leende och en puss och sprang iväg mot mitt skåp. Liam skulle iväg till spanska lektionen och jag skulle till drama. Äntligen en lektion jag skulle ha med Annie. Jag hade inte sett henne sedan festen. Vi måste verkligen prata om det som hände.


 

Mina fötter gick som små durasselkanier mot den hårda trappan. Niall var strax efter mig. Jag vägrade prata med honom. Någonting inom mig visste precis vad han skulle säga. Vad i hela friden hände? Dina kläder? Va? Även fast jag endast känt honom i en vecka var han en vän för mig, och jag kände att jag kände honom. Faktiskt mycket bättre vän än Fiona var. Fast Fiona kunde ha sina bra stunder hon också. Hon hjälpte ju faktiskt mig med kläderna, så att killarna och även tjejerna kollade på mig på ett annat sätt. Och Fiona hade statusen. Det var det allt hängde på.

Jag styrde stegen mot mitt skåp som låg längst ner på våningen. Med ett litet klick åkte skåpsdörren upp och jag slängde in mina fysikböcker och sträckte mig efter den pyttelilla boken jag hade till drama lektionen. Jag menar, det var ju ändå drama, och på drama agerar man. Man sitter inte och läser böcker.

Jag stängde igen dörren med en smäll. En halv rädd min for upp på mitt ansikte när jag märkte Fiona som stod lutad mot skåpen bredvid mig och gav mig ett busigt leende. Vad hade hon nu fått för sig? Ytterligare en regelbrytning, eller vad man nu ska kalla det.

Come on, we have to go to class.” sa jag hastigt till henne samtidigt som jag grabbade tag i hennes arm och började åter igen gå mot den trappan jag alldeles nyss hade kommit ner springandes ifrån.

Wait! Come with me. We can go to class later..” sa hon och drog mig åt andra hållet. Jag försökte dra oss mot trappan, men Fiona hade då betydligt mycket mer kraft än mig. Jag var nog bara skin, ben och ytter pytte lite kroppsfett. Muskler hade jag då inte. Jag hade inte ork att säga emot, utan jag visste att jag ändå skulle bli ignorerad. Så lydigt följde jag med henne.

På några sekunder hade hon dragit in oss på flicktoaletten. Hon slog upp dörren till ett utav båsen och ställde sig mot den och visade med armen in till det. ”Ladies first.” sa hon och lekte gentleman.

What are we doing here?” frågade jag med en gnutta nervositet i rösten.

Nothing.” sa hon snabbt och stängde igen dörren.

Jag kollade mig omkring i det lilla båset vi befann oss i. Klotter och smuts prydde de röda båsväggarna. De var täckta av massvis av hjärtan och smileysar, namn och bara massa fula ord. Typsika tonårs saker helt enkelt.

Fiona satte sig ner på det lilla smutsiga toalettlocket och rotade runt i fickan på hennes hoodie. Med ett snett leende drog hon fram ett vitt litet paket.

What's that?” sa jag med ännu mer nervositet i rösten än tidigare. Egentligen visste jag precis vad det var. Cigaretter. Skulle hon verkligen få mig att röka nu? Först festen – där på tok för mycket hände – och nu cigaretter. Hur långt skulle detta gå?

Hon drog fram två vit/orangea stickor, som jag såklart förstod att det var cigaretter. Den ena stoppade hon i sin mun och den andra räckte hon fram till mig med stora förväntansfulla ögon och ett leende. Med en aning tvekan tog jag med darrig hand emot den och stoppade in den i munnen. Hon började åter igen rota runt i sin ficka, och drog denna gång ut en liten svart tändare med ett rött motiv. Vad jag såg så stod det 'Fuck me instead of you'. Hade jag haft en tändare skulle jag då aldrig ha en sådan text på den. Helt meningslöst om man frågar mig.

Hon tände på sin cigg och strax efter förde hon lågan mot min. De första blossen var hemska. Totalt hemska. Jag hostade till av den tjocka och äckliga röken som trängde ner i min halv och tog ut den ur min mun. Fiona satt framför mig och skrattade åt min reaktion samtidigt som hon rökte på som om det var hennes sista dag på jorden. Försiktigt satte jag tillbaka den, och konstigt nog vänjde man sig.

Mrs. Puckerson stod i mitten av oss elever som formade en stor ring. Drama salen var längst ner i skolan i ett litet svart rum. Egentligen brukade vi ha drama i aulan på den stora scenen, men scenen var under ombyggnad så nu fick vi stå och trängas i det här lilla rummet. Hon stod och gjorde stora rörelser med armarna och vad jag förstod så skulle vi göra den vanliga tillits övningen.

I'll split you in different pairs and you're going to do a several of exercises. Hanna and Allison. Dana and Felicity.-” hon rablade upp massor av namn och de som blicit uppropade gick till sin partner. Både Louis och Zayn hade redan fått sina partners. De var de enda colla killarna i klassen. Egentligen gillade jag inte Zayn, men hellre han än- “Harry and Eugene.” sa Mrs. Puckerson. Det var precis som om hon läste mina tankar. Det var precis Eugene jag inte villa hamna med. Små runda glasögon, en frisyr som var snarlik en pottfrilla och vindögd. Han kunde knappt höra heller. Men han var u särskoleinskriven så jag är inte förvånad över hans små fel..

 


Så ja. Nu var jag RIKTIGT snäll. Ni hade inte nått kommentar gränsen *missnöjt ansikte* men jag hade skrivit klart detta så jag publicerade det ändå.

Hope you like it ;)

Men nu MÅSTE jag ha 20+ kommentarer tills kapitel 20.

Det borde inte vara svårt. xx

 


Kommentarer
Postat av: Kikke

Jätte bra!:D

2012-07-15 @ 21:46:07
URL: http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: kanelbulle

Sjukt bra ! ;D

2012-07-15 @ 21:58:25
Postat av: Linnea

Sjuuuuukt bra!!!!

2012-07-15 @ 22:12:54
Postat av: Marina

Skit bra!!!

2012-07-15 @ 22:22:06
Postat av: Marina

Skit bra!!!

2012-07-15 @ 22:22:08
Postat av: Hanna

Wohooo! ännu ett azum kapiell av en azum blogg! längtar tills nästa! :D

2012-07-15 @ 23:04:26
Postat av: madde

meraaa !:D

2012-07-15 @ 23:31:45
Postat av: Cecilia - novellblogg

Grymt!

2012-07-16 @ 00:01:25
URL: http://onedlovestory.webblogg.se
Postat av: matilda

åhh nu får dom upptäcka varanndra!!<3 fucking love it!<3

2012-07-16 @ 00:08:18
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Fortsätt nu! :))

2012-07-16 @ 00:16:09
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: amanda

Superbra :) xx

2012-07-16 @ 00:19:44
Postat av: Caroline

Ååå vad jag älskar din blogg bästa som hänt mig :-)

2012-07-16 @ 00:27:11
Postat av: Emma

Åh, så sjukt bra! :D
Längtar till nästa kapitel!

2012-07-16 @ 01:14:15
URL: http://1dnoveller.bloggplatsen.se
Postat av: annie :3

Lätt att jag vill läsa mer alltså! :D

2012-07-16 @ 01:34:07
URL: http://annieostberg.blogg.se/annie
Postat av: manda

omg, såå grymt bra! <3

2012-07-16 @ 01:42:00
Postat av: Emma :)

så grym, mer!

2012-07-16 @ 01:59:43
Postat av: Grace

Mer!:)

2012-07-16 @ 03:02:29
Postat av: Anonym

Bara älskar den här bloggen. Du skriver så bra! Längtar till nästa kapitel :)

2012-07-16 @ 09:42:34
Postat av: amanda

i'm diyng så bra den är!!

Älskar denna novell så grymt c':

2012-07-16 @ 10:08:58
Postat av: Caroline

Awsome det är sjuktbra :-)

2012-07-16 @ 10:15:25
Postat av: Linnea :)

YEYY! Jätte bra som vanligt !

2012-07-16 @ 10:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0