Why Me - Part 20


Tidigare...

"I'll split you in different pairs and you're going to do a several of exercises. Hanna and Allison. Dana and Felicity.-” hon rablade upp massor av namn och de som blivit uppropade gick till sin partner. Både Louis och Zayn hade redan fått sina partners. De var de enda colla killarna i klassen. Egentligen gillade jag inte Zayn, men hellre han än- “Harry and Eugene.” sa Mrs. Puckerson. Det var precis som om hon läste mina tankar. Det var precis Eugene jag inte villa hamna med. Små runda glasögon, en frisyr som var snarlik en pottfrilla och vindögd. Han kunde knappt höra heller. Men han var ju särskoleinskriven så jag är inte förvånad över hans små fel..


Jag kollade ner på det lilla silvriga armbandsuret som satt runt min handled. Egentligen var det mammas gamla och jag skulle aldrig få ha det för pappa, men det var det enda minnet jag hade av henne just nu. En ensam liten tår rann ner för min kind och ett diskret leende for upp på mina läppar när jag kollade på klockan.

We should go to class now, it's quarter to twelve.” sa jag samtidigt som jag ryckte blicken från klockan och upp mot Fiona.

Partypooper..” fnös hon ur sig samtidigt som hon reste sig från toalettsitsen och ryckte upp båsdörren. Jag vände mig mot dörren och gick ut ur det röda sönderkladdade båset. Med ett sista bloss drog jag ur cigaretten och höll den framför mig utan att veta vad jag skulle göra med den.

Give me that. I'll show you how to get rid of it.” sa Fiona som verkade ha märkt att jag inte alls visste vad jag skulle göra och troligen hade sett mitt förvirrade ansiktsuttryck. This is how you do.” Hon skrattade till och tog ifrån mig cigaretten och slängde ner den på golvet. Med ett litet kliv hade hon stampat sönder den lilla orange-vita cigaretten.

C-c-can you really do that? I mean, don't you have to throw it in the bin or something?” sa jag med en smått nervös röst och blicken fäst på den mosade cigaretten på golvet.

Come on. You're the one who said we had to go to class.” sa hon och drog med mig ut till korridoren. Jag hade verkligen inte lust att säga emot, så jag följde Fiona ner till källarvåningen där Dramasalen var.

One of you are now going to stand infront of your partner and fall into his or hers arms. You-” Mrs. Puckerson babblade på om vad vi skulle göra. Varför förstår jag inte. Vi hade gjort denna övning hundratals gånger och alla visste precis hur man gjorde. Men jag förstår inte hur jag skulle våga falla handlöst i Eugenes famn. Han var bara skinn och ben. Hur skulle han kunna fånga mig? ”You may now start.” harklade Mrs. Puckerson ur sig och eleverna som befann sig i rummet började med övningen. Jag vägrade falla fritt ner i Eugenes famn så jag tog initiativet och smög fram till Mrs. Puckerson.

Uhm... Mrs, can I switch partner?” viskade jag ur mig.

Is there something wrong with your current one?” sa hon och kollade förbi mig och bort mot Eugene. ”Okey, I see.” sa hon när hon märkte Eugene som stod och virrade omkring borta i hörnet. ”Well there's no one left-” hon hann inte längre innan dörren öppnades och två flickor kom in i rummet. Jag kollade noggrannare och märkte vem det var. Annie. Eller Anne-Louise kanske känns bättre att säga. Mitt hjärta slog dubbla slag och jag hoppades på att Mrs. Puckerson inte skulle säga det jag fruktade. Måtte det inte bli Annie som jag skulle hamna med.

Well there's Miss. Sanders.”

Jag var tvungen att tänka efter vad hon hette i efternamn. Nej! Det var Annie. Det var Annie som hette Sanders i efternamn.

Miss. Sanders, come over here. And take Miss. Horan with you.”

Jag såg hur Annie svalde nervositeten och började sakta gå mot oss.

Yes, Mrs. Puckerson.” sa hon utan att ens ägna en sekund åt att kolla åt mitt håll. ”You're one of my best students, why are you late? I'm disappointed. But, this is the first time you're late so I'll let you go with a warning.” sa Mrs. Puckerson och kollade med ett besviket ansikte på Annie som stod och stirrade generat på sina skor. ”I'm sorry, Mrs.” mumlade hon ur sig samtidigt som hon lyfte blicken. ”Mr. Styles can show you what you're going to do. Actually you and Mr. Styles can work together.” sa hon glatt och lät blicken gå mellan mig och Annie. Jag nickade diskret och Annie gjorde detsamma. Sakta och nervöst gick jag bort mot ett hörn av rummet och Annie följde efter. Jag förklarade vad vi skulle göra och hela tiden stod hon tyst med huvudet neråt.

Nej, Varför skulle jag vara med Harry? Kunde jag inte få vara med Fiona istället? Alla andra jobbade kille och kille eller tjej och tjej, så varför var jag tvungen att vara med en kille. Och varför just Harry?

I'm sorry fo-” utan att tänka sa jag det, men blev stoppad. ”It's okay, I'm over it. It was one night, just one night.” sa Harry snabbt och rätt så känslolöst. Orden sved. Det sved något otroligt mycket. Hur kunde han säga så. Såklart att han inte gillade mig. Jag visste det. Jag är bara lilla Annie. Jag är ingen...


Förlåt för att det blev så sent!! Men jag var med mina kompisar i en stuga, och jag hade såsååååå kul!

Men hoppas ni gillar det här :)

Jag hinner nog inte skriva ett till kapitel idag :(

Men vi säger 20+ kommentarer till nästa xx

Kom ihåg att kolla in http://carrotvscat.blogg.se/ för min skull! :3

 


Kommentarer
Postat av: Marina

Sjuukt bra!!! Meer!!!

2012-07-19 @ 18:44:53
Postat av: kikke

jätte bra!:D

2012-07-19 @ 18:51:10
URL: http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: Saga

MEEEERRRRRRR!!!!!

2012-07-19 @ 19:00:51
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com
Postat av: Linnea :)

YEY! Bra, meeeeeeeeeeerrr <3

2012-07-19 @ 19:01:53
Postat av: Caroline

Superbra!!!

2012-07-19 @ 19:07:57
Postat av: manda

waaaah, sååå bra! :D <3

2012-07-19 @ 19:18:40
Postat av: kanelbulle

bääääääst ! :D'
ooch, tack för länken btw ;)

2012-07-19 @ 19:37:04
Postat av: Tova

AmaZayn!!!!!!!!!!!!!!

2012-07-19 @ 19:45:02
Postat av: Anonym

Stackars Annie.. :( MEEER :D

2012-07-19 @ 19:54:19
Postat av: Cecillia

Skit bra!

2012-07-19 @ 21:05:12
Postat av: Emma :)

Awesome, mer!

2012-07-19 @ 21:32:49
Postat av: Grace

MER!!!!

2012-07-19 @ 22:46:30
Postat av: aLmA♥

Så bra! MEER! :D

2012-07-19 @ 22:52:32
URL: http://down.blogg.se
Postat av: Anonym

Så bra!!! Mer!! :D

2012-07-19 @ 23:19:40
Postat av: Lisa

meer! såå braa

2012-07-19 @ 23:26:53
Postat av: One Direction Fanfic av Evelina

Keep on going! :)

2012-07-19 @ 23:56:45
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: annie :3

du äger :3

2012-07-20 @ 00:44:10
URL: http://annieostberg.blogg.se/annie
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeer!:)

2012-07-20 @ 08:31:05
Postat av: Nasse

Så grymt!! Meeeeer !! <33 sorry för att min novell är sen!

2012-07-20 @ 10:16:40
URL: http://upallnightfanfic.blogg.se
Postat av: Nasse

Så grymt!! Meeeeer !! <33 sorry för att min novell är sen!

2012-07-20 @ 10:16:42
URL: http://upallnightfanfic.blogg.se
Postat av: Linnea

BÄSTBÄSTBÄST!!!!

2012-07-20 @ 13:17:46
Postat av: Josse

Min kompis har tjatat att den här är så himla bra o att jag måste läsa den så tog mig i kragen och sträckläste de 20 kapitlen och jag förstår vad hon menar... Du är så sjukligt duktig på att skriva,den bäste jag läst,lots of love to u ;* <3

2012-07-21 @ 00:31:36
Postat av: Elin

jättebra!! MEEERAA!

2012-07-21 @ 23:19:26
URL: http://eliinmariia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0