Why Me - Part 27


Tidigare...

Wow, it's beautiful here! How did you know about this place?” sa Niall och lade armen runt min midja. Jag berättade allting. Allt om hur de ville få hit fler människor och ville göra allt större.

Well, this place is amazing.” Vi gick bort till det lilla lusthuset och satte oss på bänkarna i det.

Jag tror att vi satt och pratade i timmar. Vi satt och bara hade det mysigt och pratade om det första som poppade upp.


Jag hörde hur Niall sa något i stilen med ”I can't see this dickhead without beating him up.” innan han tog tag i Annie och gick iväg. Jag kanske förtjänar det. Troligen är jag en skitstövel. Även fast jag bara sa några ord till Annie på lektionen. Men sättet jag sa det på. Kallt och hjärtlöst. Jag strulade till det. Rejält. Faktiskt tror jag att jag föll för Annie. Hon var speciell. Hon var inte jobbig, larvig eller som alla andra tjejer i skolan. Utan hon var mänsklig helt enkelt. Och vacker, det var hon verkligen. Än nu kommer jag precis ihåg allting. Allting från den bästa natten i mitt liv. Ja, jag förtjänade precis vad Niall sa. Han, var hennes pojkvän. Inte jag. Hon hade valt honom, inte mig. Men men, livet går vidare. Hoppas jag.

Jag bestämde mig för att ta vägen genom skogen hem. Så fort man kom in i skogen slogs en frisk doft av vår mot en. Löven antingen prasslade eller plaskade under mina fötter. På vissa ställen var det verkligen blött, så där plaskade man omkring bland de starkt färgade löven. Annars var det för det mesta torra och orangea löv. Vägen hem kändes otroligt mycket längre än den var hit. Jag hörde Nialls röst om och om i mitt huvud. ”You know you can talk to me. Anytime.” sa den Irländska pojken. Men vänta nu. Det där var inte i mitt huvud. Det var på riktigt. Men var ifrån. Jag kollade omkring på den lilla stigen jag stod på men såg inte en skymt av dem. Men det konstiga var att jag kunde höra dem. Klart och tydligt. Vartenda ord de sa. Jag kunde höra hur de kramade och kysste varandra. Och om jag kunde höra det, då måste de vara nära. Jag gick in på den första bästa stigen och kom ut på i en mellan stor park. Ytterligare en park? I den andra parken? Det var ju konstigt. Jag gick in på den lilla grusvägen och passerade ett visst antal bänkar. Snabbt stannade jag och stelnade till. Där, i lusthuset på andra sidan den lilla dammen, satt de. Niall satt med armen runt om Annie och med ryggarna åt mig. Jag måste prata med Annie. Förklara hur jag känner och be om ursäkt. Jag måste.

Annie.” Hon vände sig mot mig, vilket även Niall gjorde. Båda hade rätt så irriterade miner. Såklart jag förstår att ingen utav dem vill att jag ska vara här, men jag måste prata med henne. ”Can we talk?” Hon kollade frågande på mig och sedan på Niall innan hon nickade och gick mot mig. Man kunde riktigt se hur Niall tänkte. ”Keep your hands away. Better watch out.” Jag erbjöd henne att sätta sig på en bänk men hon skakade på huvudet. ”You've got two minutes.” sa hon och satte sig äntligen ner. ”Okay. I just want to say I'm sorry for the things I said at class. I mean the way I said it... I'm so sorry. And I can't stop thinking about you, Annie. I think I like you.” sa jag och kollade ner i mitt knä. ”Well it doesn't matter, Harry. I love Niall.” sa hon och reste sig upp. ”Wait, my two minutes hasn't end yet.” sa jag och reste mig upp och tog tag i hennes hand för att stoppa henne från att gå. ”Let go of me.” Hon försökte ta sig ur mitt grepp, men jag ville inte släppa. Att hålla i henne kändes så rätt. ”Annie, you can't stay mad at me forever.” Jag kollade in i hennes vackra ögon och höll ett hårdare tag om hennes lilla mjuka och kalla hand. ”Yes I can. Harry, you screwed it up. You had your chance. I love Niall now.” sa hon och hennes blick mörknade. De isblåa ögonen visade inte samma glädje, utan de visade ett isigt hat. ”Let go of me, Harry!” Jag hörde klart och tydligt vad hon sa, men jag ville inte släppa. Niall hade rest sig och var redo att komma och slå till mig vilken sekund som helst. ”Just give me a chance. Please.” Jag drog henne närmare mig. Helt från ingenting stod Niall framför mig istället för Annie. ”She said, let go!” sa han med en mörk blick som skar in i mig, innan han slog till mig mitt i nyllet. Jag föll ner till marken och kollade förvånat upp på honom. Annie stod bakom han och kollade ner i marken. Jag drog en hand under näsan. Blod. Blod hade prytt min hand. Förskräckt reste jag mig upp och sprang iväg.

 


Det blev kort men men. Jag hann skriva idag! Men Niall då! Inte slåss :( Stackars Harry, men ändå inte. Jaja, det kommer bli mycket drama sedan. Men nu kommer det troligne inte något på en hel vecka :(

Så då tänkte jag att ni kunde skrapa ihop 25+ kommentarer ;) haha, skrev det på förra också men här står det igen :)

Som sagt så vet jag inte vad som hänt men texten, men det får funka :

Kram på er! xx

 


Kommentarer
Postat av: Kikke

Jätte bra!:D i need more now c':

2012-07-27 @ 16:42:46
URL: http://Http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: julia

JÄTTE BRA!<3 MER !

2012-07-27 @ 16:52:06
URL: http://onedirectionffs.blogg.se
Postat av: Sanna

Mer mer mer!!!! :D

2012-07-27 @ 16:55:05
Postat av: Anonym

Aouuouou, haha, men det ska ju vara harry och Annie :D Inte niall

2012-07-27 @ 16:57:55
Postat av: Tova

Jätte bra, som sagt ha en bra semester :) <3

2012-07-27 @ 17:08:52
Postat av: Ebba

bäst!

2012-07-27 @ 17:23:39
Postat av: sofia

så bra mera!

2012-07-27 @ 17:36:45
Postat av: matilda

mera!!<3

2012-07-27 @ 17:42:10
Postat av: Alexandra

Ara det fortsätter vara Annie och Niall så blir jag glad! :D

2012-07-27 @ 17:49:58
URL: http://Theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Marina

Sjukt bra!! Men måste säga att jag tycker synd om Harry :(

2012-07-27 @ 18:26:08
Postat av: Belmiss

Nallie <3
Älskar det!

2012-07-27 @ 18:28:33
Postat av: KattriG

Sååå himla bra, jag kommer inte kunna vänta till nästa kapitel, men tyvärr måste jag...:) aja jag kommer hem på onsdag, så vi kanske kan va typ på nästa onsdag elr nå :) <3333

2012-07-27 @ 19:55:26
URL: http://upallnightfanfic.blogg.se
Postat av: Majmona

Barababa .. Im lovin' iiiiitt :) <3

2012-07-27 @ 20:50:16
URL: http://onedmakemesmile.blogg.se
Postat av: Linnea

I'm lovin' iiit!

2012-07-27 @ 22:23:20
Postat av: Anonym

Helt underbart bra! Har suttit från Tio på kvällen tills nu, klockan två på natten, och läst! Och nu är jag på 27e kapitlet och så är det en hel vecka kvar tills du skriver igen! Orka, haha! <3

2012-07-28 @ 02:16:59
Postat av: Lisa

omg, awesome. längtar tills nästa del :o

2012-07-28 @ 02:29:55
Postat av: Jag

mer

2012-07-28 @ 12:59:37
Postat av: Saga

MEEER!!!

2012-07-28 @ 15:36:12
URL: http://www.sagaekstrom.blogspot.com
Postat av: Anonym

jätte bra!!!!

2012-07-28 @ 18:40:58
Postat av: Emma :)

behöver. mer. nu. ):

2012-07-28 @ 20:44:44
Postat av: Emma

Jättebra!! xx

2012-07-29 @ 16:08:42
Postat av: Josse

Lika bra som vanligt,längtar till nästa kapitel. xx

2012-07-29 @ 23:25:01
Postat av: Lovisa

Hej, jag läser en blogg som jag verkligen älskar! Tryck på denna länk -----> http://upallnightfanfic.blogg.se
Den är rätt så ny, men dom två delarna som är ute är JÄTTE bra!!! In och läs :D

2012-07-30 @ 11:34:37
Postat av: Anonym

jättebra :D

2012-07-30 @ 12:48:40
Postat av: Anonym

så himla bra _D

2012-07-30 @ 12:49:10
Postat av: Anonym

den är så himla bra :D

2012-07-30 @ 16:11:46
Postat av: Lisaaa

hurbrasomhelst!

2012-07-30 @ 19:29:44
Postat av: One Direction Novell av Evelina

MEEEEEEEEEEEEEEEEEH ge mig!!

2012-07-31 @ 23:58:58
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte bra!!

2012-08-04 @ 15:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0