Why Me - Part 28

Tidigare...
"Just give me a chance. Please." Jag drog henne närmare mig. Helt från ingenting stod Niall framför mig istället för Annie. "She said, let go!" sa han med en mörk blick som skar in i mig, innan han slog till mig mitt i nyllet. jag föll ner till marken och kollade förvånat upp på honom. Annie stod bakom han och kollade ner i marken. jag drog en hand under näsan. Blod. Blod hade prytt min hand. Förskräckt reste jag mig upp och sprang iväg.

Nu gällde det. nu skulle jag visa att jag verkligen var värd at ha henne som min. Det var våran första riktiga dejt. faktiskt tyckte jag att jag vara lite smart som valde en skräckfilm, jag menar då kan jag få chansen att hålla om henne. Jag hade precis allt planerat; först skulle vi se The Shining en klassisk skräckfilm, hon skulle bli smått rädd och gosa upp sig med mig, sedan skulle vi gå på middag på en liten mysig italiensk resturang inne i staden. Allt skulle bli perfekt. Jag tog tag i bilnycklarna som låg på byrån och sprang ut till den vita mini coopern som stod parkerad på uppfarten. Att pappa lät mig låna hans bil förstod jag faktiskt inte. Visst hade jag mitt körkort, men jag kan knappast säga att jag är bästa föraren. Utan att repa lacken stoppade jag försiktig in nyckeln i bildörren och vred om. Nu tänker ni säkert 'vänta, man kan väl trycka på en knapp på bilnyckeln så att bilen låses upp?' men nej, det kan man faktiskt inte. Det var inte en ny modell, utan vad jag hört så var den från 1990. Jag satte mig ner och körde ut från gården, och mot biografen inne i centrum. Jag hade ju kunnat betett mig som en riktig gentleman och ett henne skjuts, men nej då, inte vågade jag det. Mespropp.
Det tog kanske tio minuter in till biografen men som småning om kom jag fram. Jag kollade mig i backspegeln och fixade till pilotbrillorna som hade trillat ner på näsan. Om man får säga det själv så såg jag riktigt bra ut. Jag svalde nervositeten och klev ut ur bilen. Precis i tid. Bara några sekunder senare kom Fiona gåendes mot mig. Så fort jag såg henne kände jag hur nervositeten kom tillbaka och hur svett bildades i mina ihopknytna nävar. Wow, hon var otroligt snygg! Tajta jeans som visade hennes figur perfekt, ett kort och rätt så djupt uringat linne och en jeansväst. Jag hade verkligen en riktig pingla till flickvän.
"Hey babe! You look amazing!" sa jag i samma sekund som jag gick fram och gav henne en puss på kinden. "You don't look so bad you either." sa hon och höjde på sina mjukt formade ögonbryn. "So, what movie are we gonna watch?"
"You'll see..."
 
Filmen var äntligen slut. Ush, den var hemsk. Jag som trodde att Fiona skulle sitta och vara smått skrajsen, i stället var det jag som satt stel hela filmen. Aldrig mer ska ja kolla på skräckfilm. det är säkert.
"oh, the movie was sooooo good! You should have seen your face when he was chasing the kid with the axe! You looked terrified!" sa hon och skrattade. "Yeah yeah... I thought you were going to be scared so I could hold you..." sa jag, en gnutta generad över vad hon sa. "Naw, I love horror movies! But you can hold me now..." sa hon och gav mig en benkrossande kram. jag lade mina armar runt hennes smala midja och doftade in den ljuva ros doften från hennes hår. "Now, I've got a surprise for you!" sa jag och drog ut från kramen. Jag visste nog att hon älskade italiensk mat. Smart Liam, smart Liam...
Jaså, en överrakning? Undrar vad han nu ska göra.
Han tog tag i min hand och vi gick in mot staden. Vi kanske paserade två kvarter innan vi var framme vid en liten resturang som han stannade vid.
"Here we are!" Jag kollade nogrannare på resturangen och såg ett antal italienska flaggor. Nej, skulle han bjuda mig på itialenskt!? Jag älskar ju det! Hur vet han det? "Italian!? Are you serious!? Oh my god Liam, I love you!" sa jag och drog med honom in i resturangen. Jag kunde höra hur han fnissade till - troligen av min reaktion. Så fort jag klev innanför dörren slogs jag av en härlig doft massa olika örter. Jag andades in den ljuva doften och Liam drog oss till ett litet bord på uteplatsen. Ett ljus var uppställt i mitten av bordet och det var en matt belysning på hela uteplatsen. Så romantiskt! Jag kollade igenom den mysiga uteplatsen full av små bord och olika växter som ramade in allting. "Liam, you're the best boyfriend a girl can have. I lo-" Jag stannade upp och kollade nogrannare på det mina ögon stannat på. En kille med brunt kort-kort hår som satt med ryggen mot oss. Den ryggen och det håret känner jag igen så väl. "Sam!?" Killen vände sig mot mig och gav mig ett förvånat leende. Japp, det leendet känner jag igen. Det var Sam. "Fiona!? What the heck are you doing here?" sa han och sprang mot mig. Jag hade rest mig upp och mötte honom, och gav han en stor kram. Gud, dessa kramar har jag saknat. Hans doft. Hela han. Jag har saknat han något enormt!
"Liam, meet Sam, my exboyfriend."

Woah, vänta nu!? Jaså, Fiona. Vad ska nu hända?
I alla fall är jag hemma nu!!! Jag hade det super härligt på Öland och köpte faktiskt ett One Direction linne! Så nu får ni ursäkta om det inte var så bra kapitel, jag har ju inte skrivit på en vecka, så det var svårt!
Men tack för ala kommentarer på förra kapitlet! Bara en sak; Du som kommenterade under namnet "Jag", varför skriver du inte bara ditt eget namn eller kommenterar som anonym? Jag blev faktiskt förvånad och nästan ledsen. Jag vill ju inte att folk ska tro att det är JAG som kommenterar :(
Men men, vi säger 20+ till nästa! Ps, jag blir inte sur om jag får fler kommentarer! ;)


Kommentarer
Postat av: kanelbulle

BÄST !

2012-08-04 @ 20:47:20
Postat av: kanelbulle

BÄST !

2012-08-04 @ 20:47:23
Postat av: Kajsa

Blev så lycklig att jag dansade när jag såg att du hade uppdaterat :D Grymt som vanligt ! :)

2012-08-04 @ 21:14:47
Postat av: Alexandra

über bra! :D Men måste bara fråga, hur gammal är du? :)
sedan tror jag inte att han/hon kommenterar som 'jag' för att få alla att tro att det är du som kommenterar utan att den personen är lixom 'jag' om du fattar? haha sämst förklarat men du fattar.. hoppas jag haha! :)

2012-08-04 @ 21:18:00
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Hanna

Så jävla skit bra! (ursäkta språket) ;) längtar tills nästa! :DD

2012-08-04 @ 21:40:13
Postat av: Isabell

Jättebra!!!! :D

2012-08-04 @ 21:52:14
Postat av: Majmona

Sjukt bra!! :) <3

2012-08-04 @ 22:22:38
URL: http://onedmakemesmile.blogg.se
Postat av: Sanna

Mer mer mer!!! :D

2012-08-04 @ 22:45:50
Postat av: Sanna

Mer mer mer!! :D

2012-08-04 @ 22:47:56
Postat av: Anonym

Grymt som vanligt! xx

2012-08-04 @ 23:25:45
Postat av: Anonym

Jättebra! Vill verkligen veta vad som händer nu! :D

2012-08-04 @ 23:57:19
Postat av: Anonym

Jättebra!!!

2012-08-05 @ 00:03:21
Postat av: Tova

Meeeeeeeeeer!!!

2012-08-05 @ 09:24:44
Postat av: lovisa

Jätte bra!

2012-08-05 @ 10:54:28
Postat av: Jag

Mer! Super bra!

2012-08-05 @ 11:48:40
Postat av: Alma

Mer!

2012-08-05 @ 13:48:44
URL: http://photoab.blogg.se/
Postat av: belmiss

du är sååå bra ! Längtar tills nästa inlägg!;D;D;D
<3

2012-08-05 @ 14:59:07
Postat av: Linnea

bra

2012-08-05 @ 18:32:30
Postat av: Marina

BÄST!

2012-08-05 @ 20:03:02
Postat av: Emma :)

så bra :D

2012-08-05 @ 20:16:04
URL: http://snigelbajs.tumblr.com
Postat av: Grace

ohh, mer!;)<3

2012-08-05 @ 20:54:46
Postat av: Lisa

åååh, så bra, längtar såklart supermycket efter mer! :D

2012-08-06 @ 03:15:57
Postat av: Annie Johansson

Hejsan har precis hittat in på denna fanficen ock skulle vilja läsa den från början men det går inte :/ skulle du kunna länka sidan skulle det vara super gulligt! :)

2012-09-02 @ 11:41:33
URL: http://www.blondesbetter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0