Why Me - Part 4

Jag hade aldrig sett någon med sån stor matlust som Niall. Från stunden då han lastade upp ett lass av friterad fisk och pommes frites hade han ätit nonstopp. Vi oss längs bort i matsalen bredvid de enorma femhörniga fönstren. Jag satte mig på stolen längst ner i hörnet och Niall satte sig mittemot mig. ”So what do you think about London so far?” frågade jag Niall. ”Well.. I.. Think.. I.. Like it!” sa han men fick avbryta sig för att tugga emellan varje ord. Jag var tvungen att skratta. Där satt han med mat i munnen och log. Jag hade ätit upp min mat för ett bra tag sedan. Jag var ju inte direkt tjejen med värsta aptiten.

 

Fish and Chips, ush! Eller för mig var all mat äcklig. Jag tog ett glas vatten och gick mot borden. Jag lät min blick söka igenom matsalen. Snabbt hittade jag mitt mål, Liam. Jag satte fart på mina steg och slog mig ner bredvid honom. Han skulle bli min. Jag hade bestämt mig. Han var ju en utav skolans populäraste killar.. En utav de söta tjejerna var jag då inte men endå drog jag till med ett smörigt sött leende. Han log tillbaka med ett brett leende. Harry hade redan ätit upp och Louis satt och halvsov. Med bara någon klunk drack jag upp mit vatten. Jag reste mig upp och räckte fram handen till Liam. ”Come on! There's something I want to tell you.” Han tuggade upp matten och reste sig upp. Vi gick bort från killarna och ut i korridoren. Jag stannade framför mitt nya skåp och vände mig hastigt mot honom. ”I really like you Liam..” Jag hann inte avsluta meningen, Liam hade lutat sig mot mig och försiktigt tryckt sina läppar mot mina. Jag blev ståendes med golfbollar till ögon och hakan i marken. Jag trodde inte att han skulle kyssa mig. ”I like you too!” Det sättet han sa det på var bara för gulligt. Med en mjuk ton i rösten och ett leende blev den meningen underbar. Jag bet tag i min läpp och lutade mitt huvud mot han. Jag var inte så värst lång så huvudet landade på hans bröstkorg. ”So.. Is this.. I meen are we a couple? När jag hade sagt den meningen kändes det så himla fel. 'Är vi ett par' varför sa jag så? Liam flinade och det tolkade jag som ett ja.

 

Skolan var äntligen slut. Jag gick till mitt skåp och stoppade in alla mina böcker. Försiktigt stängde jag igen dörren. Jag ville inte att det skulle bli värsta smällen som förra gången. När jag hade stängt skåpet hamnade jag i chock. Bakom skåpsdörren stod Niall med ett snett leende på läpparna. ”Wanna come over to my place?” Ja! Äntligen någon som vill vara med mig. ”Why not!” jag nästan skrek de orden. Jag var verkligen inte van med att folk frågade mig sådana saker. Vi gick mot skolportalen och när jag öppnade den möttes jag av det typiska London vädret. Regn. ”So where do you live?” frågade jag Niall i hopp om att få åka buss och inte gå. ”I live just four or five blocks away. So we have to go” sa han med en mindre glad ton i rösten än den han hade innan. Men om han bodde fem kvarter bort bodde ju vi grannar. Jag klev ut på asfalten och genast kände jag mig pissblöt. Regndropparna rann ner för min kind, och mitt hår hade blivit blött på bara något sekund. Riktigt mys väder, eller inte! Det blev en pinsam tystnad på vägen hem till honom. 20 pinsamma minuter av tystnad.

 

Vi hade äntligen kommit fram. Vi hade kommit fram till den fula mörkgröna dörren som var ingången till mitt hus. ”Do you live here!?” sa Annie med en glad och förvånad röst. ”Yes! Why do you wonder?” Hon pekade på den vita dörren på andra sidan vägen och sa ”I live over there!”

”Cool!”

Den kvällen spenderades för det mesta framför datorn och TV:n. Även fast vi i stort sätt inte gjorde någonting socialt så var det riktigt trevligt. Klockan var redan halv elva. Halv elva! Annie, och även jag, var ju de typerna som går och lägger sig i tid och så vidare. ”Bye Niall!” Sa Annie med en gäsp. ”Bye!” När hon hade gått ut stängde jag dörren och gick upp till badrummet. Snabbt men noggrant borstade jag tänderna och drog därefter en hand igenom håret. Jag lade mig ner i min stora och mjuka säng och somnade snabbt därefter.

_______________________________________________________________________________________

Kapitel 4! Blev inte så nöjd med det menmen! KOMENTERA!

Jag har en massa bra ideer men väntar bara på att de ska passa in // Ella xx


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra men lite händelselöst del!!!

men fortsätt skriv!!!

2012-06-04 @ 19:56:49
Postat av: hiilma.

mermermer :DDD

det här är den bästa ff jag läst lovar :)

2012-06-04 @ 20:21:16
Postat av: ameelia

asså fyfan vad bra du skriver! du måste skriva mer! ska följa din blogg varje dag!! kram <3333

2012-06-04 @ 20:28:57
URL: http://my1d.devote.se
Postat av: jacke

Jättebra!

Men det hände inte så mycket men den var fortfarande bra!

MERA!! <3

2012-06-05 @ 12:50:33
Postat av: Anonym

Du är jätte duktig:)

Läs och kommentera gärna min novell!

xx

2012-06-05 @ 15:15:26
URL: http://imagineonedirection.blogg.se/
Postat av: Din NASSE! ♥

http://onedirections.bloggplatsen.se/

Nu kommer du in o tittar! Nu går det!! :)

2012-06-05 @ 16:32:09
URL: http://kattrigrehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0