Why Me - Part 7


Tidigare...

Jag gick mot kassan och la fram det lilla linnet på bordet.

”That will be £ 22.30 please” sa tjejen i kassan med en glad och pipig röst.

Jag stoppade ner handen i den svarta väskan med fransar jag hade hängande på min axel och tog fram min plånbok. Jag kunde inte förstå varför jag ens hjälpte henne. Eller varför jag köpte kläder till henne. Jag lämnade fram pengarna och tog påsen och gick tillbaka till Annie.

_________________________________________________________________________________________

Fiona kom emot mig med en stor grön påse som såg ut att vara långt ifrån fullpackad. Vad hade hon nu köpt? ”Come on! We're going to my place!” sa hon glatt och tog åter igen tag i min lilla spnkiga handled och drog oss mot utgången. Hon drog oss i väldigt hög fart så vi var framme på bara någon minut. Hårt och hastigt smällde hon upp den mörkgröna dörren som jag bara för någon dag sedan hade gått igenom med Niall. Fiona och Niall var verkligen som natt och dag. Den ena var en snäll, glad och omtänksam person medan den andre var puttrig, tjurskallig och rebell liknande. Men även i Fiona fanns det något som lockade mig till henne. Popularitet. Vad jag hade märkt så hade hon fått Liam, och det var en genväg för mig att komma närmare Harry. Hon sprang med hårda snabba steg uppför den mörkbruna trä trappan upp till övervåningen och slog upp den vita dörren längst bort på våningen. Jag sparkade av mina skor och följde efter henne upp. Jag hade föreställt mig ett mörkt rum som nästan skulle se ut som om att drakula skulle kunna leva där, men istället var det ett ljust rum med rosa väggar. Jag blev ståendes i chock i dörröppningen och jag var säker på att min haka var i golvet och att ögonen var på väg att hoppa ur.

”Why are you starring? You know we moved here this week so i haven't got time to fix my room yet! This was some little girls room before.” muttrade hon fram.

Hon slängde påsen på sängen och gick fram till garderoben och rotade runt. Tillslut tog hon fram ett par ljusa jeans som såg ut att vara i barnstorlek.

”Try this!” sa hon medan hon tog fram ett linne från påsen. Hon räckte fram linnet och byxorna till mig. ”Me!? No way!” jag skulle aldrig ta på mig något sånt.

Hon kollade först på mig med ett leende i hopp om att jag ändrade mig, men det gjorde jag inte. Leendet försvann och hennes ansikte blev till ett blekt tomt hål med svarta dödande ögon. Jag gav upp och gick fram till henne och drog ifrån henne kläderna, och med ett leende vände hon sig om och lät mig klä om. Jag drog av mig mina mjuka jeans och t-shirten. I hopp om att få på mig de små tajta jeansen satte jag mig ner i hennes svartklädda säng och trängde i mina ben i byxorna. Det tog i alla fall fem minuter att få på sig byxorna, men det gick. Linnet gick snabbare och satt på min överkropp på bara någon sekund. Jag gick fram till den stora spegeln som täckte en hel vägg och slogs av häpnad över hur jag såg ut. Jag var ju snygg. Men jag skulle aldrig kunna ha på mig det här inför folk.

”Are you done?” sa Fiona med en djup suck. Utan att jag svarade henne vände hon sig om och gav ifrån dig ett nöjt leende. ”Do you like it? You look hot!”

”Well... I must admit that I look good...” sa jag så tyst att man knappt hörde det. ”Yes! You look super stuning! It will be perfect for school, but you need something else for the party!”

”Party?” sa jag förvånat. Skulle vi till en fest? ”Yes! Liam texted me, they're having a party at their place!” Jag vågade inte protestera så jag nickade diskret och gav ifrån mig ett falskt leende. Jag ville verkligen inte till någon fest, men just nu gjorde jag vad som helst för popularitet.

Nu såg hon ju faktiskt bra ut. De tajta jeansen framhävde hennes figur och det lilla linnet var helt enkelt snyggt. De små blåa prickarna i linnet matchade hennes isblåa ögon, och de röda prickarna passade till hennes mjukt bruna hårfärg. Åter igen gick jag fram till min garderob och smällde upp dörrarna. Snabbt skummade jag igenom den stora garderobens hyllor och fastnade på en liten klänning med en tajt överdel och en tyllkjol. Klänningen var svart och hade vinröda rutor i kjolen. Den blev perfekt till mig. Jag hade verkligen inte något som skulle passa Annie. Jag hade bara svarta kläder. Jag tog fram en kort och tajt beige klänning med djup v-ringning som skulle passa henne perfekt. Den var det enda med en annan färg än röd och svart som jag hade i min garderob. Den var kanske lite för liten för henne, men det gjorde ju att hon såg ännu smalare ut. Jag slängde klänningen till henne och hon stod länge och krånglade på sig den. Själv drog jag av mig kläderna och satte på mig min klänning. Jag satte mig ner på knä och rotade runt bland skorna och väskorna som fanns i garderoben. Skorna far runt om mig när jag en efter en slängde ut dem på golvet. Det fanns säkert ett par hon skulle gilla. Jag hade redan bestämt mig för att ha de svarta skorna med nitar. När jag vände mig om slogs jag av att Annie stod där uppklädd i den lilla klänningen. ”Wow! You look hot!” sa jag med ett skratt. Allt jag fick till svar var ett litet generat fniss. Annie hukade sig ner och tog upp ett par svarta klackskor med cirka tolv centimeters klack. Det verkade som om att hon ville ha dem. Jag slog ett snabbt öga mot klockan som hängde ovanför dörren. 20.00. Det var dags att gå. Snabbt drog jag mascaraborsten över mina fransar och la ett tjockt lager eyeliner runt ögat. Annie gjorde det samma men struntade i eyeliner. Jag gick ut igenom den vidöppna dörren, som troligen att blåst upp, och Annie kom strax efter. När vi hade kommit ner för trappan kom Niall in igenom dörren. Han tittade snabbt upp på oss och lät huvudet åter igen falla ner mot marken. Men innan han hade fått blicken neråt hindrades han av någonting och stirrade upp på oss igen. Hans ögon var klistrade på Annie. ”You...” var det enda han fick ur sig. ”Thank you..” sa Annie som hade fattat direkt att han tänkte säga att hon såg fantastisk ut.

”Someone is in love!” skrattade jag ur mig och drog sedan med mig Annie ut igenom dörren.

________________________________________________________________________________________

Föööörlåååt för att allt går så segt! Men jag lovar att allt kommer hända i nästa kapitel!

Men komentera vettja! Blir sååå glad när jag läser alla snälla kommentarer. Tycker du inte att det var bra, kommentera endå!

Ps! Jag finns på Twitter @Ellas1Direction


Kommentarer
Postat av: sofia

Så bra mera nu!

2012-06-12 @ 17:22:16
Postat av: linneaaaa

asbra!:D

2012-06-12 @ 19:06:44
Postat av: DIN NASSE ♥

2012-06-12 @ 19:08:37
URL: http://kattrigrehn.blogg.se/
Postat av: DIN NASSE ♥

Den var bara helt galet bra!!! MEEER!!

2012-06-12 @ 19:09:28
URL: http://kattrigrehn.blogg.se/
Postat av: linnea

Såå sjukt bra !!! :D Snälla 1 kapitel till idag ? :)<3

2012-06-12 @ 21:12:00
Postat av: manda

alltså den var fett bra! Älskar det verkligen! <33

2012-06-12 @ 22:48:22
Postat av: moa

MEEEER!

överbra!!! :D <3

kan du kommentera min blogg när nästa kapitel kommer? :)

2012-06-14 @ 13:13:07
URL: http://chocolateking.devote.se
Postat av: Linnea :)

När kommer kapitel 8 ut ? :)

2012-06-14 @ 21:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0