Why Me - Part 50

Tidigare...
Jag tog upp min lilla väska och gick ut till vänterummet. Annie och Niall satt hand i hand och kollade varandra i ögonen. Louis log brett så fort han såg mig, och Liam vände även huvudet mot mig.
Jag kollade över till soffan där Harry, Fiona och Zayn satt och log mot dem. Mitt leende försvann snabbt när jag såg att Fiona och Zayn satt hand i hand. Hur gick det till? Släpp honom! Du har Louis! Jag gick mot dem och omfamnades av  sju människor. De var verkligen som min familj. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på.
8 månader senare...
 
De senaste månaderna har gått galant. Bortsett från alla blickar och hatord från folk. Alla har gett oss konstiga blickar, sagt fula saker om att Annie är en hora och att jag bara misshandlar henne. I början blev Annie helt krossad av det de sa om henne, men det blev bättre. Hon lärde sig att strunta i vad de sa, och bara skita i dem helt enkelt. Efter en månad började hennes mage så klart bli större. Jag menar, hallå, hon är ju gravid! Hon var kvar i skolan i två och en halv månad in i greviditeten, sedan fick hon hemundervisning.
När det gäller oss två så har vi bara kommit varandra närmre. Vi har insett att vi verkligen älskar varandra. Verkligen!
Inte speciellt mycket har hänt under dessa månader, så det finns inte mycket att säga om det.
---
Jag satt i mitten av klassrummet och stirrade på klockan. Tick, tick, tick... Fy vad lång en skoldag kan vara. Jag vill hem. Hem till Annie. Hem och kyssa hennes mage. Hem och prata med det lilla livet som växer inom henne.
Otåligt ruskade jag på benet och slog pennan i bordet. Fem minuter kvar. Fem minuter till av denna skoldag. Vi hade bestämt att alla vi skulle hem och överraska Annie efter skolan. Vi hade alla köpt små presenter till henne och barnet. Apropå barnet - hennes pappa blev inte direkt en solstråle när han märkte att hon var med barn. Först var han förbannad, på både mig och henne. Men som småning om lugnade han ner sig. Han förstod att saker händer och att det inte var meningen. Sedan märkte han ju också att Annies mamma bara var ett år äldre när de fick henne...
 
Jag stirrade på den lila sekundvisaren på klockan som var påväg mot tolvan. 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1... Skolklockan ringde och jag hoppade upp från min stol. Snabbt samlade jag ihop sakerna och gick ut till de andra som stod utanför. Vi slog följe och gick till Annies hus. Alli och Fiona var verkligen glada över det vi skulle göra. De praktiskt taget hoppade hem till henne. Själv gick jag med spännda och snabba steg och ville bara hem. Och med hem menar jag till Annie. Jag kanske inte har nämt det, men jag flyttade över dit efter några månader in i graviditeten. Jag var fortfarande hemma hos mig mycket, men ännu mer hon Annie.
Jag skymtade hennes hus och började springa mot det. De andra hängde på och vi stod utanför hennes hus på bara någon sekund. Ivrigt knackade jag på och hoppade in när William öppnade. Jag drog med mig de andra och vi sprang upp till hennes rum. Ivrigare än jag någosin varit slängde jag upp hennes dörr och katsade mig in i rummet.
Jag kollade förvånat mot dörren som nyss slagits upp och möttes av mina allra bästa vänners glada ansikten. Fioan och Zayn stod hand i hand och log mot mig. Alli höll i flera olika påsar, vilket även Louis gjorde. Liam och Harry stod och log mot mig med en enorm kartong imellan sig. Niall, han hade redan hoppat på mig och överröst mig med kramar och kyssar. Varför är han så ivrig? Och varför har de an massa påsar med sig? Jag tog hjälp av Niall och reste mig från sängen.
"Why all these things?" frågade jag och pekade på alla påsar och lådor de hade med sig. De bara flinade till svar och satte sig ner på min soffa. Jag gick över till dem och satte mig på en stol.
Tjejerna började packa ut allt ur påsarna och gav det till mig. Det var allt från små inslagna paket till stora present påsar. Förvånat kollade jag upp på dem och började öppna presenterna. Den första var några små söta tröjor för killar. Ja, det har jag inte sagt än; det var en kille. Det andra paketet innehöll små söta bodys med olika motiv på dem. Sedan var det mycket leksaker, blöjor och annat man kan tänka sig behöva.
Glatt kollade jag upp på dem och kände hur tårarna hotade att pressa sig fram.
"Thank you so so so much, guys!" sa jag och kramade om dem alla. "No problem!" började Harry. "But we've got one more thing..." fortsatte Liam och visade den enorma lådan. Han skjutsade över den till mig och jag började sakta öppna den. Blåa brädor av något slag började visa sig under papperna. När allt var framm såg jag vad det var. En supergullig, blå säng. Den hade små moln dekorerat runt sig och några små drakar och riddare.
Supersöt!
"Aw, thank you so much!" sa jag och hoppade på dem för att krama om dem. Så fort jag hade hoppat upp kände jag hur magen riktigt vred sig. Det gjorde ohyggligt ont och kändes konstigt. Jag kollade ner på mina ben och sedan upp på de andra. 
"I think my water just broke.."
 
10 år senare...
 
"Mum, dad, I'm home!" hörde jag Erik ropa från nedervåningen. Jag stoppade om Kristy och gav henne en lätt kyss på pannan. Bara en liten snabb genom gång över vad som har hänt de senaste tio åren; efter jag födde Erik, våran äldsta son som nyss har fyllt tio flyttade jag och Niall till en liten villa alldeles utanför London. Niall, Zayn, Louis, Liam och Harry sökte alla till X-Factor där de blev bildade till en grupp. Så nu är de en del av bandet One Direction. Vi fick så klart en del pengar då så nu bor vi i ett stort hus inne i London. Jag själv fick ett jobb som tidningsredaktör på Seventeen Magazine. Alltså har vi båda samlat ihop en del pengar på grund av våra jobb.
När Erik var tre år fick vi våran dotter, Kristy. Så nu är det jag, Niall och Kristy som bor tillsammans och är lyckliga. Faktiskt väntar vi en tredje. Jag är faktiskt åtta månader in i graviditeten och vi väntar en till flicka. Eftersom Niall och jag tillsammans kom på Eriks namn, och Niall kom på Kristys namn, så ska jag nu få bestämma namn. Eftersom det var mitt beslut så blev det Louise. Louise var min mammas namn, så det var verkligen min första tanke.
Liam träffade Danielle under X-Factor, och de är fortfarande ett par. De har även fått barn; Julie. Och, de ska till och med gifta sig snart.
Harry är singel till och från.
Louis och Alli hänger ihop än och väntar deras första barn.
Zayn och Fiona har ett fram och tillbaka förhållande, men de verkar trivas.
Niall och jag ska faktiskt också gifta sig, fast det vet ingen annan än vi två. Det ska bli en överraskning och vi ska gifta oss till jul.
Det var nog allt. Vårat liv är perfekt och härligt. Och så ska det vara hela tiden...
Schlut! Nu är det verkligen officiellt slut.. Kanske blev rörigt, men men...
Idén om brölopp på julafton fick jag faktiskt från mitt eget liv. Mamma och pappa gifte sig nämligen då, utan att någon visste om det innan.
Haha, nej men vad tyckte ni om allt i sin storhet? Är det något jag ska tänka på? Har ni tips?
Puss och kramar! :*
Nästa fanfic kommer ut inom några dagar så kommentera! :D

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jättebra :) allt är så bra =)

2012-09-10 @ 18:51:44
Postat av: Marina

Jätte bra!! Ser fram emot den nya :)

2012-09-10 @ 18:53:03
Postat av: Kristin

Så sjukt bra fanfic! Grym helt awesome! Crazy random osv lål. :')

2012-09-10 @ 19:39:56
Postat av: Frida

Sååå jävla bra längtar till nästa :)

2012-09-10 @ 19:44:35
Postat av: Anonym

NEEEJ INTE SLUTET :(((
hela fanficen har varit grym ! <3

2012-09-10 @ 20:19:30
Postat av: emma asdfghjkl

Har älskat den enda sen kapitel 1! Åh så bra är den.<3

2012-09-10 @ 21:32:41
Postat av: Lovisa

Nej allt har varit jätte bra! Kramis

2012-09-10 @ 23:18:03
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Jullan

Sååå grymt bra !
Kmr sakna den men ser fram emot den nya :) <3

2012-09-11 @ 00:21:50
Postat av: Julia

Shiiiiiiit så bra!!!! :D Ser far emot den nya! :D <3

2012-09-11 @ 06:54:34
URL: http://juliaohlsson.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisa

Såg att du hade lagt upp kapitlet i skolan, satt å skrek på lektionen :')
ååååh, älskart! så jäkla bra!

2012-09-11 @ 09:30:46
Postat av: annie :3

omg, omg, omg perfekt! Satt och log hela kapitlet! hoppas verklgien du skriver en till snart! <3

2012-09-11 @ 09:30:46
URL: http://1d-lads-imagines.tumblr.com
Postat av: Emma

Jättebra! xx

2012-09-11 @ 18:32:12
Postat av: Lisa

superbra kapitel,superbra fanfic och hoppas att nästa ff också blir superbra ;3

2012-09-11 @ 22:44:28
Postat av: Hanna :)

As bra ! Love it . <3
Synd att den redan är slut... :(

Jag älskar verkligen den här novellen. Ända sen från början. Du har verkligen lyckas. Du hade en sån annorlunda handling än vad dom "andra" novellbloggarna brukar skriva om.. Det var det som fångade mig . Och att du skrev skrev så detaljerat och bra :) <3

Det kanske blev lite rörigt i slutet... Men du sa ju också att du inte hade någon fantasi, så jaa. <3

2012-09-14 @ 06:24:54
Postat av: jennie

satt o läste hela nu..jag började vid halv 6 & nu är klockan halv 9 :o
SJUKT BRA! lätt att jag ska börja läsa din nya! :D

2012-09-15 @ 20:37:51
URL: http://nattstad.se/jenniecarolinee
Postat av: Jacqueline<3

Hej! Jag har precis läst ut din fanfic och jag vill bara säga att jag älskar den! Du är jättebra på att skriva, jag vill också vara så duktig ;)
Jag gillade även att du du hade Niall och Annie som huvudpersoner. För Niall brukar inte så ofta i fanfics som jag har läst. Så det tyckte jag var kul!:)
Jag har läst många bra fanfics och din må inte vara på första plats, utan 2:a plats! Det är jättebra! Om du vill veta så ligger Dorm 128 på 1:a plats för
mig :)
Men iaf, du är jätteduktig och snälla, jag ber dig, sluta inte med det här! Jag vet, läxor, kompisar, mm. tar lång tid men sluta aldrig! :D
BIG HUG from jacqueline ;** <3

2012-10-29 @ 15:48:04
Postat av: Tilde

Du är så sjukt duktig på att skriva! :) jag skriver också 1D noveller på min blogg Tikkon på nattstad. Fast det blir lite sena uppdateringar! Tack för mig <3

2013-04-04 @ 21:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0